ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第11号 (2017)

小学校理科を魅力的に指導できる教員養成の検討

https://doi.org/10.24767/00000525
https://doi.org/10.24767/00000525
7901f9a7-7d71-49d4-b7ac-a1884b964316
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_11_13.pdf IPU_11_13.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-30
タイトル
タイトル 小学校理科を魅力的に指導できる教員養成の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Examination of Instructor Training in Science Instructor Schools for Instructing Elementary School Science Courses in an Interesting Manner
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科教師塾
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 魅力的
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 観察・実験
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員養成
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000525
ID登録タイプ JaLC
著者 平松, 茂

× 平松, 茂

ja 平松, 茂

Search repository
HIRAMATSU, Shigeru

× HIRAMATSU, Shigeru

en HIRAMATSU, Shigeru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The use of science instructor schools, provisioned with the necessary fixtures, chemicals, and laboratory equipment for science instruction for grades three through six in elementary school, is in the process of completing its second year. The science instructor schools aim to train students to be proficient in science, i.e., instructors should acquire the ability to lead elementary school courses in a fun and interesting manner. The schools also award the title of IPU Science Master to students who complete the four designated lecture courses and who have managed to acquire exceptional instructional capabilities. This study focuses on science classes for elementary school instructors who have participated in external lectures and summarizes previous science lectures, specially established independent courses, and current efforts for developmental learning. The questionnaire shows that it is difficult for instructors with less than 10 years of experience in science instruction to be confident and that a high percentage of instructors with 10, 20, or more years of experience in science instruction are aware of the descriptions of government course guidelines and have managed to obtain time for preparation or teaching material research for science instruction. From these results, it is considered important to utilize a variety of teaching materials, expand the research of teaching materials, and accumulate experiences of practical mock classes. By conducting questionnaires on instructors and students, we plan to continue to investigate more effective methods for instruction while improving methods for instructor training and the use of science instructor schools.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 11, p. 85-95, 発行日 2017-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:06:25.156530
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3