ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第11号 (2017)

保育課程論に対する学生の理解に与える要因(1)

https://doi.org/10.24767/00000515
https://doi.org/10.24767/00000515
2cf6ce20-7a86-4890-93d8-3c3cb537d6ec
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_11_3.pdf IPU_11_3.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-30
タイトル
タイトル 保育課程論に対する学生の理解に与える要因(1)
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Some Factors of Students’ Understandings of Curriculums in Preschools in The Course of Early Childhood Education Part 1
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculums in preschool
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 studetns’ understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 multiple regression analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 path analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000515
ID登録タイプ JaLC
著者 浅井, 拓久也

× 浅井, 拓久也

ja 浅井, 拓久也

Search repository
ASAI, Takuya

× ASAI, Takuya

en ASAI, Takuya

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to clarify what factors in students affect their understandings of curriculums in preschools. A stepwise multiple regression analysis and path analysis were performed with the exam score of curriculums in preschools as the dependent variable and students’ interest in preschool curriculums, number of absence day, study time for the final exam, hours of part-time job per week, types of entrance exam and jobs they’d like to take as independent variables. The result showed that the interest in this subject, absent days, study time, the types of entrance exam were relevant to the score of preschool curriculums. The interests in curriculums was the strongest factor, and this factor was also associated with the score through the absence days and the time for exam. This suggests that it is not effective that students are, although they are not interested, present at the class of the curriculums in preschools, and study the subject for the exam. The types of job that students want to start after their graduation did not affect the score but students’ interest in the curriculums. The kinds of entrance exam were slightly associated with the exam score in comparison with other significant variables. These findings indicate that proportional to students’ understandings of the curriculums in preschools is their interest in the subject.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 11, p. 15-21, 発行日 2017-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:06:15.421675
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3