ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 教職教育研究
  3. 1号 (2017)

地域の自然環境を活用した保育実践について― 非認知的能力を視点として ―

https://doi.org/10.24767/00000469
https://doi.org/10.24767/00000469
f103c21c-076b-4e31-b980-93d4a7849f27
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_Kiyo_4.pdf IPU_Kiyo_4.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-11-01
タイトル
タイトル 地域の自然環境を活用した保育実践について― 非認知的能力を視点として ―
言語 ja
タイトル
タイトル Child Care in Local Natural Environments : A Case Study Based on Non-cognitive Capacity
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自然体験活動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 非認知的能力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育環境
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育所保育指針
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000469
ID登録タイプ JaLC
著者 薮田, 弘美

× 薮田, 弘美

ja 薮田, 弘美

Search repository
YABUTA, Hiromi

× YABUTA, Hiromi

en YABUTA, Hiromi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, the society surrounding children has been more and more lacking in time, space, and companionship for them to live and play as children should. In addition, a declining birthrate, the trend toward the nuclear family, deficit of experiences, and poor community education have caused deterioration of children’s communication ability, physical strength, and norm consciousness. What education needs to do now is said to be to nurture children’s capacity to live in this rapidly changing society. For that purpose, it’s indicated that non-cognitive capacity needs to be developed. This point is highlighted in the revised Guideline for Nursery Care at Day Nurseries announced in March, 2017 and to be enforced in April, 2018. The importance of experiences in nature for development of non-cognitive capacity has also been argued in many preceding researches. This case study of a nursery school conducting a nature experience program shows how the children have grown after the nature experience activity from a perspective of non-cognitive capacity. Specifically speaking, it became clear that they could get excited and interested in nature, take on challenges, and develope themselves. Also in daily life, they learned to be actively involved in their circumstances, share the joy, the place and the image, and create and develop their plays. In particular, the children 4 or 5 years old became more and more cooperative and explorative, and learned to compromise. They built up their foundation (motivation) for independence and demonstrated good moral behaviors.
言語 en
書誌情報 ja : 教職教育研究
en : Teacher Training Researh of International Pacific University

巻 1, p. 27-34, 発行日 2017-11-01
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 140
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:02:03.905208
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3