Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-11-01 |
タイトル |
|
|
タイトル |
中学国語教科書所収「話し合い」教材に関する一考察 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Consideration of‘ Discussion’ Textbooks of Japanese Language in Middle Schools : The survey from 2012 to 2016 |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
中学国語教科書 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
「話し合い」教材 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教科書分析 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24767/00000467 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
長谷, 浩也
菊地, 一
佐内, 信之
重内, 俊介
HASE, Hironari
KIKUCHI, Hajime
SANAI, Nobuyuki
SHIGEUCHI, Shunsuke
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
In order to develop the middle-school ‘discussion’ textbooks of Japanese language and relate them to our instruction, we analyzed the textbooks which were published from 2013 to 2016. As a result, the ratio of the textbooks, which incorporated the two factors, process and examples of discussion and opinions, increased by 14%, while the ratio of the textbooks, including both examples, increased from 86% to 100%. Also, the factors such as procedure and point to note were organized in all the textbooks surveyed. This means it is essential for instructors to put importance on the relation of these factors, analyze them carefully, and to encourage to learners to discuss. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 教職教育研究
en : Teacher Training Researh of International Pacific University
巻 1,
p. 9-15,
発行日 2017-11-01
|
出版者 |
|
|
出版者 |
環太平洋大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
International Pacific University |
|
言語 |
en |
権利 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
環太平洋大学 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
760 |
見出し |
|
|
言語 |
ja |