Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-11-01 |
タイトル |
|
|
タイトル |
小学校教員養成のための外国語(英語)コア・カリキュラムの効果的運用 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Effective Use of Core Curriculum of English for Elementary Teacher-training |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
コア・カリキュラム |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
英語 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
領域の統合 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
小学校教員養成 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24767/00000466 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
井上, 聡
細井, 健
森下, 裕三
INOUE, Satoshi
HOSOI, Takeshi
MORISHITA, Yuzo
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
According to the new core curriculum of English, communicative competence, especially the integration of five skills, is emphasized. It is essential for future teachers of elementary schools not only to learn how to instruct English, but also to acquire the knowledge about phonetics, grammar, vocabulary, sentence-structures, orthography, SLA (second Language Acquisition) theory, children’s literature, and cross-cultural understanding. This paper attempted to prepare the syllabus to improve English competence and instruction. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 教職教育研究
en : Teacher Training Researh of International Pacific University
巻 1,
p. 1-8,
発行日 2017-11-01
|
出版者 |
|
|
出版者 |
環太平洋大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
International Pacific University |
|
言語 |
en |
権利 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
環太平洋大学 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
830 |
見出し |
|
|
言語 |
ja |