WEKO3
アイテム
滞日歴の浅いベトナム人初級日本語学習者における第二言語不安 ― 文化適応及び経済的不安との相関 ―
https://doi.org/10.24767/00000448
https://doi.org/10.24767/00000448cf2eccc0-8205-4829-a4e5-51be199986de
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 滞日歴の浅いベトナム人初級日本語学習者における第二言語不安 ― 文化適応及び経済的不安との相関 ― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Second Language Anxiety among New Vietnamese Students Learning Elementary Japanese in Japan ― The Correlation with Cultural Adaptation and Economic Insecurity ― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ベトナム人日本語学習者 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 第二言語不安 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自尊感情 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文化適応 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 経済的不安 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000448 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
長野, 真澄
× 長野, 真澄
× NAGANO, Masumi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aims to examine second language anxiety among new Vietnamese students learning elementary Japanese in Japan. This study examines which variables correlate to second language anxiety. Some variables are thought to be directly related to learning and using Japanese in and out of the classroom, such as self-esteem, Japanese language achievement and self-assessment and achievement level expectations. There are also variables which related to exchange student life, such as cultural-adaptation-related self-assessment and economic insecurity. The findings showed that the variables of cultural adaptation and economic insecurity also had a significant correlation to second language anxiety in and out of the classroom. This indicates the importance of support outside of the classroom to facilitate cultural adaptation and relieve economic insecurity, thereby reducing second language anxiety. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 9, p. 185-192, 発行日 2015-03-30 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 800 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 360 |