WEKO3
アイテム
美術教師の評価力の妥当性,信頼性に関する調査研究
https://doi.org/10.24767/00000442
https://doi.org/10.24767/000004422905ec5f-7980-448a-9a18-b0c3d7238769
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 美術教師の評価力の妥当性,信頼性に関する調査研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the Validity and Reliability of the Evaluation skills of Art Teachers | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 目標に準拠した評価 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習評価の妥当性と信頼性 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000442 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
村上, 尚徳
× 村上, 尚徳
× MURAKAMI, Hisanori
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | It has been demanded that the criterion-referenced evaluation must be carried out steadily in school education. However, it has been criticized that art teachers’ evaluation tends to fall in arbitrary judgment with less validity and reliability. The purpose of this study is to shed light on the current situation of evaluation procedures and its validity by art teachers in junior high schools and to clarify the issues and possibilities for the improvement of evaluation. The method of the research was to use the questionnaire sheet to inquire into the commonalities and differences among teachers’ inclination of evaluation in terms of “ability to come up with ideas and concepts” in junior high school art education. Eleven art works shown in the report of the“ Survey on a Particular Subject” developed by the National Institute for Education Policy Research were used for the development of the questionnaire sheet. Sixty-nine junior high school art teachers were randomly chosen in Okayama prefecture for the research. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 9, p. 123-133, 発行日 2015-03-30 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 |