ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第9号 (2015)

小学校音楽科におけるわらべうた教材を用いた読譜教育 -≪ひらいたひらいた≫を例に

https://doi.org/10.24767/00000432
https://doi.org/10.24767/00000432
1cadffd7-e65c-471f-ac8a-8562afecd45c
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_9_5.pdf IPU_9_5.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-30
タイトル
タイトル 小学校音楽科におけるわらべうた教材を用いた読譜教育 -≪ひらいたひらいた≫を例に
言語 ja
タイトル
タイトル Education in score reading through nursery songs in elementary schools: an example of“ Hiraitahiraita”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 音楽教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 読譜教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コダーイ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ソルフェージュ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 わらべうた
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000432
ID登録タイプ JaLC
著者 室町, さやか

× 室町, さやか

ja 室町, さやか

Search repository
MUROMACHI, Sayaka

× MUROMACHI, Sayaka

en MUROMACHI, Sayaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 These days, there are guidelines in place regarding how to teach students musical notes, rests and terminology for elementary school music classes. If children were to acquire such knowledge at the elementary level, many people would have the ability to read musical scores. However, the present situation in Japan shows that, in many cases, the notes, rests and musical terminology are not adequately learned in childhood. This paper addresses the following: 1) The ability of students who study in the elementary education teacher training courses at the private University in Okayama Prefecture is examined and the necessity for the teaching score reading to university students is pointed out, and 2) the Japanese nursery song “Hiraitahiraita” is analyzed from the point of view of the teaching guidelines for music“. Hiraitahiraita” is an song from the late Edo period, and the song involves a simple game for children. This study argues for a method of instruction for musical terminology with reference to the Kod?ly method, one of the focuses of which is using traditional nursery songs for musical education.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 9, p. 27-33, 発行日 2015-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 760
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:05:09.760628
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3