ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第8号 (2014)

教職課程専攻大学生の剣道に対する意識 ― 剣道授業の学習ニーズの分析 ―

https://doi.org/10.24767/00000418
https://doi.org/10.24767/00000418
4188082b-eb19-42f1-a048-b3feb4e9f8e5
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_8_26.pdf IPU_8_26.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-03-20
タイトル
タイトル 教職課程専攻大学生の剣道に対する意識 ― 剣道授業の学習ニーズの分析 ―
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Consciousness to kendo of the college student of the teacher-training course Learning needs of the attendance students of kendo class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 剣道授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習ニーズ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 剣道経験
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000418
ID登録タイプ JaLC
著者 平田, 佳弘

× 平田, 佳弘

ja 平田, 佳弘

Search repository
京林, 由季子

× 京林, 由季子

ja 京林, 由季子

Search repository
HIRATA, Yoshihiro

× HIRATA, Yoshihiro

en HIRATA, Yoshihiro

Search repository
KYOUBAYASHI, Yukiko

× KYOUBAYASHI, Yukiko

en KYOUBAYASHI, Yukiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to clarify the learning needs of a kendo lesson of the college student who majors in the gymnastics of the teacher-training course learns. The subjects of this study were 30 attendance students of a kendo lesson. 28 persons’ reply which carried out the reply by free description to the question of “something to study by the lesson of kendo” was analyzed using text mining. As a result, It was shown that the contents of the reply have the feature by the existence of kendo experience. The words by which the contents of the reply of the group which is inexperienced in kendo are denoted characteristically were“ kendo”,“ courtesy”, and a“ rule”. In the group which is experienced in kendo by lesson of a junior high school and a high school, “lesson”, “custom”, and “capability” were characteristic language. In the group which is experienced in kendo by club activity,“ instruction”,“ teaching”, and“ teacher” were characteristic language. Thus, it was guessed that the learning needs for a college student’s kendo lesson changed with existence of kendo experience. In a kendo lesson, it is important for a teacher to make the college student itself conscious of the learning target according to experience of kendo in addition to instruction adapted to the college student’s skill.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 8, p. 217-221, 発行日 2014-03-20
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 780
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:04:56.948074
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3