WEKO3
アイテム
オーストラリアの学校教育に関する研究
https://doi.org/10.24767/00000373
https://doi.org/10.24767/000003739bbc02ee-ba8a-4ee8-9051-f570186ac930
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | オーストラリアの学校教育に関する研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the School Education in Australia | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | オーストラリア | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育制度 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育目標 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習指導要領 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育活動 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000373 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
山本, 正
× 山本, 正
× YAMAMOTO, Tadashi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this research is to grasp the outline of the School Education in Australia. While I lived in Australia, I had examined the education system of Australia, the government guideline for teaching, and school activities etc., taking advantage of the position as a principal of the Japanese School of Melbourne, which is granted the status of a private school of Australia by the State Government. As a result, many differences were found in various fields of education. For example, all the states and territories in Australia are given a big responsibility by the Commonwealth Government. At the same time, the government guideline for teaching is not so strongly binding on each school. These are quite different from ours. These differences seem to be derived from the social structure, cultural and historical background of both countries. There are so many educational issues to be solved in every country. Even in Japan, we have many problems such as school system, educational method, student discipline, and so on. We will be able to solve these educational subjects if we look into the educational differences in various countries. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 7, p. 165-174, 発行日 2013-03-15 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |