WEKO3
アイテム
日本の教育思想(1) ?江戸時代の教育機関から見えてくる教育思想~
https://doi.org/10.24767/00000367
https://doi.org/10.24767/000003677f85fd85-b779-4ef2-977f-7c0999fff12e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本の教育思想(1) ?江戸時代の教育機関から見えてくる教育思想~ | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Japanese Educational Consciousness ― Observations of educational thought from the Edo period ― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 支配者層 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 被支配者層 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 寺子屋(手習所) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 庶民教育 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000367 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
中田, 正浩
× 中田, 正浩
× NAKADA, Masahiro
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Part of the history of Japan including the Azuchi-Momoyama and Edo periods is known as the ‘early modern period’. This period includes the approximately 300 years from 1568 (11th year of the Eiroku period) when Kyoto’s Nobunaga Oda proceed to the capital until Tokugawa Keiki’s restoration of imperial rule in 1867 (3rd year of the Keio period). During this period a strict social system was formed and the order of Confucian consciousness was maintained. The ruling elite studied Confucianism thought and in order to control the populace attempted to introduce this through moral ideology. The early modern period education was aimed at fostering a common shared view. However, a look opinions. The different periods, the ruling elite reveals a multiplicity of views. This paper looks at how learning is not only limited to Confucianism and the national learning but also incorporates aspects such as cultural, social, and educational from the Edo period. Finally, we will discuss about observable aspects of educational consciousness. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 7, p. 115-121, 発行日 2013-03-15 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |