WEKO3
アイテム
指導と評価の一体化のための言葉の力の可視化と活用に関する研究
https://doi.org/10.24767/00000362
https://doi.org/10.24767/00000362f297fcfb-16d8-4133-a9e3-f091f80fe899
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 指導と評価の一体化のための言葉の力の可視化と活用に関する研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Research on instruction, visualization of the power of the language for unification of evaluation and practical use | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 指導と評価の一体化 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学力保障 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 年間指導計画 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学びの一般化 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000362 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
阿部, 秀高
× 阿部, 秀高
× ABE, Hidetaka
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Currently, among which is the development of solid academic plus if taken in the course of study, “evaluation” solid for its academic achievement has been closed up as educational issues. During such thing, actual classes, how evaluation activities specifically incorporated into teaching, is whether we will go the security of solid academic it is a big challenge. As one of the direction of solving this problem, referred to as “the integration of instruction and assessment” and the like. This is referred to as “positioned in the teaching learning activities as a deliberate planning of teacher evaluation activities”. Rather than by way of top-down leadership is like “Please ?”, it is intended to be guidance for children will encourage their own learning. That is, by the aim of “integration of instruction and assessment”, positioned in learning actively assessment activities, learning of children is something proactive, encouraging the acquisition of solid academic in children it is enabled. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 7, p. 71-78, 発行日 2013-03-15 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |