ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第6号 (2012)

外国語活動における「異文化間コミュニケーション能力」の養成 ― 童話を教材として ―

https://doi.org/10.24767/00000335
https://doi.org/10.24767/00000335
2d1e3f3a-1c78-493f-9499-e807aa8b2754
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_6_14.pdf IPU_6_14.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-10-01
タイトル
タイトル 外国語活動における「異文化間コミュニケーション能力」の養成 ― 童話を教材として ―
言語 ja
タイトル
タイトル Developing “Intercultural Communicative Competence” in Foreign Language Activities at Elementary Schools ― Children’s Stories Used as Teaching Materials ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国際理解教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 異文化理解
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教授法
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 他教科との連携
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000335
ID登録タイプ JaLC
著者 熊田, 岐子

× 熊田, 岐子

ja 熊田, 岐子

Search repository
KUMADA, Michiko

× KUMADA, Michiko

en KUMADA, Michiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper focuses on how to develop Byram’s “Intercultural Communicative Competence” (ICC) in foreign language activities through the utilization of children’s stories as teaching materials. Cultural understanding has been discussed through communicative competence in foreign language teaching and this paper considers ICC’s three factors (“attitude,” “knowledge,” and “skill”) to gain a better understanding of communication and intercultural competence. Elementary school curriculum guidelines specify that teachers need to give sufficient consideration to foster pupils’ “positive attitudes” toward communication in a second language. This paper therefore attempts to assess the approach in relation to children’s stories which have been adopted in foreign language/English activities since education for international understanding started in Japan. Although they may appear unsuitable as teaching materials for ICC, teaching reading develops favorable relations between ICC and children’s stories. Adapting Burwitz-Melzer’s approach (2001) of applied literary receptionist theory, the author reconstructs the list of how to adopt children’s stories, and shows an example of English language activities using Swimmy written by Leo Leonni.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 6, p. 99-106, 発行日 2012-10-01
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:03:41.585788
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3