WEKO3
アイテム
記憶研究から見た語彙学習における学習効果の測定に関する考察
https://doi.org/10.24767/00000314
https://doi.org/10.24767/000003140b28ac6f-f73b-4272-9166-763b27072b6b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 記憶研究から見た語彙学習における学習効果の測定に関する考察 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Measuring Vocabulary Acquisition Applying Human Memory Studies | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 語彙学習 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習効果 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 潜在記憶と顕在記憶 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | インターバル | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | カウンターバランス法 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000314 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
川崎, 由花
× 川崎, 由花
× KAWASAKI, Yuka
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | A growing number of studies have examined how second language learners acquire vocabulary with what sort of materials. Most of these studies, however, have only measured explicit memory of learners. Various taxonomies of memory have been employed to study human memory, and a series of research verified the existence of implicit memory. Implicit memory is a memory in which previous experiences help in the performance of a task without conscious awareness of these previous experiences, and explicit memory is a type of memory that is the conscious, intentional recollection of previous experiences and information. This article argues the importance of measuring implicit memory in vocabulary acquisition and provides some ideas to obtain accurate data at the implicit memory level in vocabulary learning. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 5, p. 87-92, 発行日 2012-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |