WEKO3
アイテム
論理的思考を支える「価値づけ力」を育成する学習指導の工夫
https://doi.org/10.24767/00000309
https://doi.org/10.24767/000003097780bbac-71e6-4cd9-b188-727a103708f3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 論理的思考を支える「価値づけ力」を育成する学習指導の工夫 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Logical thinking behind the“ power of judgments for value” of teaching ideas to foster | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 価値づけ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 論理的思考力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 言語活動 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習指導の工夫 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000309 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
阿部, 秀高
× 阿部, 秀高
× ABE, Hidetaka
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study and practice, the teaching aims to develop logical thinking is the foundation for the development of expressive activity by enhancing Wisdom thinking is an important language in the elementary school curriculum guidelines it is a way to materialize. Therefore, the information “power of judgments for value” thought to be behind a core of Logical thinking, and that “power Dzuke value” we have clarified the ideas of language activities are done there and teaching aimed at fostering is. Specifically, the description of the fourth grade, “to protect the turtle beach” (Tokyo Shoseki) unit for teaching the “original brochure to explain the turtle,” based on the practices of the pamphlet is a language activity made through their descriptions of children and making “judgments for value” from the way of “power of judgments for value” examined the rise of logical thinking behind the “power of judgments for value” will reveal the reality of it. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 5, p. 41-49, 発行日 2012-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |