WEKO3
アイテム
オーストラリアの中等教育における行動規範について
https://doi.org/10.24767/00000305
https://doi.org/10.24767/00000305fffa4901-1987-4dcc-88f5-a62d81a37dc9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | オーストラリアの中等教育における行動規範について | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the code of conducts at secondary schools in Australia | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | オーストラリア | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 中等教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 行動規範 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ガイドライン | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ゼロトレランス | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000305 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
山本, 正
× 山本, 正
× YAMAMOTO, Tadashi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify the code of conducts and the reaction to the violation of the rules at secondary schools in Australia. Followings are the attitude of the State Government, schools, and parents toward the matter. First, State Government has a great influence on schools. The government sets the guidelines for the code of conducts. Second, schools try to make efforts to maintain well-ordered learning circumstances, setting their own strict school rules which are based on the state uidelines. And they have “zero-tolerance” like strict procedure against breaking school rules. Lastly, parents are required to cooperate with schools. But before being requested, they tend to solve their children’s problems independently. There are big differences between Japan and Australia in terms of this matter. The differences seem to be derived from the social structure, history, and cultural background. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 5, p. 11-16, 発行日 2012-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |