WEKO3
アイテム
音楽科教育における他分野教育との連携への考察:音楽と物語―展覧企画『木を植える人』から体感型読書『スイミー』へ―
https://doi.org/10.24767/00000292
https://doi.org/10.24767/00000292feddd4f7-577c-4731-9c72-3b56c1bb2b48
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 音楽科教育における他分野教育との連携への考察:音楽と物語―展覧企画『木を植える人』から体感型読書『スイミー』へ― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of Cooperation with the Music Education and Other Field:Music and Story-Telling ― from The Exhibition Project “ The Man Who Planted Trees” to The Sensory Reading\n“Swimmy”― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 音楽科教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 芸術教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 他分野連携 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | コミュニティー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 個人と共同体 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 体験 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000292 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
山本, 美紀
× 山本, 美紀
× YAMAMOTO, Miki
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This article is a progress report for the study concerning the construction of “The Sensory Reading Program”. Also, it is for the purpose of explaining the connection between“ The Exhibition Project” (2003-2006) and our study,“ The Sensory Reading Program.” “The Exhibition Project” (2003-2006) was an artistic activity seeking to build relationship of the manner of art with human being. I have worked with some artists and players for the project.“ The Exhibition Project” is characterized by music and modern arts telling the story. No hero appears on the stage. Objects alone are placed around the set hinted at scenes and images of people in the story. On the other hand, “The Sensory Reading Program” is the reading activity constructed of story-telling with music and the other arts. Accordingly, the audience can read more independently and come into the dialog with the story-teller. Through these considerations, I would like to show a way of cooperation with music education and other fields in education. Also I will state its possibilities and next tasks of “The Sensory Reading”. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 巻 4, p. 57-64, 発行日 2011-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |