ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第4号 (2011)

粒子概念と分子運動に関する授業づくり

https://doi.org/10.24767/00000288
https://doi.org/10.24767/00000288
9b73e0c7-bc5c-49ba-a376-90dc005296ee
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU4.3.pdf IPU4.3.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-03-01
タイトル
タイトル 粒子概念と分子運動に関する授業づくり
言語 ja
タイトル
タイトル Science Instruction on How to Help Students Understand\nthe Particle Model of Matter and the Kinetic Theory of Matter
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 分子運動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 モデル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 粒子概念
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000288
ID登録タイプ JaLC
著者 柿原, 聖治

× 柿原, 聖治

ja 柿原, 聖治

Search repository
KAKIHARA, Seiji

× KAKIHARA, Seiji

en KAKIHARA, Seiji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As a model of water molecule, the plastic pellets (called BBs) are used, that are originally intended for an air gun. Using BBs, the models for solids, liquids and gases are constructed. Adding motion to BBs can lead to the models of gaseous and liquid state. The gaseous state is most dynamic, followed by liquid state. The particles of solid state are not moving but vibrating about a set position.
It is very difficult to teach molecular motion of gases to all students. Therefore, the author brings up questions which many students get wrong and feel doubts about. To these questions, he devises strategies for students to fully understand. It is not enough just to introduce do-it-yourself models into science class. Before teachers introduce original models to the students, they should
make preliminary remarks that are systematic and well-organized. Even after teachers introduce original kits to the class, they should give proper instructions to guide students. He describes the method of incorporating these models into science classes that have proved highly effective.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要

巻 4, p. 21-26, 発行日 2011-03-01
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:02:59.348714
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3