ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第3号 (2010)

日本における国際教育の推進 ―現状と課題―

https://doi.org/10.24767/00000278
https://doi.org/10.24767/00000278
8934da82-3c5a-48ef-94a9-a345aeaac37a
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_3_8.pdf IPU_3_8.pdf (22.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-01
タイトル
タイトル 日本における国際教育の推進 ―現状と課題―
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on International Education in Japan ―The Present Situation and Future Developments―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国際理解教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 多文化共生社会
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国際教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国際教育推進プラン
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education for international understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 multicultural symbiosis society
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 international education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 plan for the promotion of international education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education for international understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 multicultural symbiosis society
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 international education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 plan for the promotion of international education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000278
ID登録タイプ JaLC
著者 日比野, 正明

× 日比野, 正明

ja 日比野, 正明

Search repository
HIBINO, Masaaki

× HIBINO, Masaaki

en HIBINO, Masaaki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 International education is based on provisions of the Charter of UNESCO, the United Nations Eucational,Scientific and Cultural Organization. Japan became a member of UNESCO in 1951 and since then has been putting emphasis on international education. International education in Japan now covers education for international understanding and for foreign languages, international exchange and education for Japanese pupils and students living abroad, and for
returnees and foreigners living in Japan. A number of foreigners from various countries have come to Japan to live and Japan’s society is said to have become a multicultural symbiosis society, while a number of Japanese have gone abroad to live in many countries. Globalization and the promotion of mutual dependence between peoples continue to grow. To meet such developments, international education should be promoted more. I would like to propose that international education should further encourage pupils and students to promote cross-cultural understanding
and communication and to enjoy living together with foreigners. Also international education should urge pupils and students to have pluralistic and synthetic points of view on international affairs, and to explain on Japan’s position. I would like to propose the formation of a local network by utilizing people concerned with international affairs to promote these goals of international education.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 3, p. 57-64, 発行日 2010-03-01
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 320
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:02:50.727883
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3