WEKO3
アイテム
読解リテラシーの向上をめざす学習指導の工夫に関する研究 ―読み聞かせを取り入れた読解指導―
https://doi.org/10.24767/00000276
https://doi.org/10.24767/0000027650da17d1-5d71-4b98-8222-1f04c5726f84
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 読解リテラシーの向上をめざす学習指導の工夫に関する研究 ―読み聞かせを取り入れた読解指導― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of Methods and Techniques of Instruction for the Improvement of Reading-Comprehension Literacy ―Fostering of Reading Comprehension through Reading Picture Books― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | PISA型「読解力」 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 新学習指導要領 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校低学年 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 読解指導 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 絵本の読み聞かせ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | PISA type “Reading comprehension” | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | New course of study | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Elementary school lower classes | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Comprehension guidance | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Reading picture books | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | PISA type “Reading comprehension” | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | New course of study | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Elementary school lower classes | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Comprehension guidance | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Reading picture books | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000276 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
伊﨑, 一夫
× 伊﨑, 一夫
× ISAKI, Kazuo
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of the present study is to clarify the ideal way of how the PISA type “Reading comprehension” can be acquired in learning activity of an introductory period in “Read” area by means of effective methods and techniques of instruction. We can assume that the following points enable this aim successful: 1. To provide various information to children through frequent repetition of reading picture books, 2. To make them aware of the commonness of each story as the“connection” should be its keyword, and 3. To make them express their own ideas of a story on worksheets. In learning activities at the introductory period of “reading”, we should encourage them not only to enjoy stories and have his / her own ideas but also to inquire about sequence of sentences in terms of the plot or the construction. This study is characteristic of how the practical attempt could verify the technical betterment of teaching devices at the early period of ?reading”. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 3, p. 43-50, 発行日 2010-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |