ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第3号 (2010)

小学校音楽科の学力に関する研究(2)―音符,休符,記号等の理解―

https://doi.org/10.24767/00000274
https://doi.org/10.24767/00000274
c4e86eb8-49b8-4b77-9fba-8d9b95e4f3de
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_3_4.pdf IPU_3_4.pdf (22.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-01
タイトル
タイトル 小学校音楽科の学力に関する研究(2)―音符,休符,記号等の理解―
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of the Academic Ability of Music in Elementary Schools(2)― Focusing on Understanding of the Notes, the Rests, and the Music-signs ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校音楽科
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 音符・休符・記号の理解
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Music education of elementary schools
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Academic ability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Understanding of the notes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the rests
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the music-signs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Music education of elementary schools
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Academic ability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Understanding of the notes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the rests
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the music-signs
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000274
ID登録タイプ JaLC
著者 吉富, 功修

× 吉富, 功修

ja 吉富, 功修

Search repository
三村, 真弓

× 三村, 真弓

ja 三村, 真弓

Search repository
YOSHITOMI, Katsunobu

× YOSHITOMI, Katsunobu

en YOSHITOMI, Katsunobu

Search repository
MIMURA, Mayumi

× MIMURA, Mayumi

en MIMURA, Mayumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Japan, the purposes and contents of music education are ambiguous than in many developed countries such as England and Germany where GCSE and Abitur examinations are conducted respectively. In this article, we discussed on the academic ability of music education at elementary schools of Japan, especially from the viewpoint of understanding of the notes, the rests, and the music-signs.
2,187 fresh students of 22 junior high schools, 669 students of 11 high schools, and 919 students of 12 junior colleges or universities were investigated, and the following results were obtained. 1. The correct answer rates of bar line, ending line, and tempo signature were very low. 2. The correct answer rates of notes, rests, and dynamics signature were relatively high. 3. The correct answer rates of students who had received only music education of elementary schools are lower than those of students who had experienced more than that. 4. Almost all elementary schools in Japan had not been instructed systematically on the notes, the rests, and the music-signs.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 3, p. 25-32, 発行日 2010-03-01
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:02:46.939450
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3