WEKO3
アイテム
発達障害の知的構造に関する研究─ 広汎性発達障害と注意欠陥障害 ─
https://doi.org/10.24767/00000268
https://doi.org/10.24767/00000268ebb9cd18-0b7f-46c9-81ca-995216040fb0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 発達障害の知的構造に関する研究─ 広汎性発達障害と注意欠陥障害 ─ | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Research on Intellectual Structure about Developmental Disorder─ Pervasive Developmental Disorder and Attention Deficit Disorder ─ | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 発達障害 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 広汎性発達障害 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 注意欠陥障害 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 知能構造 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000268 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
流王, 治郎
× 流王, 治郎
× Ryuo, Jiro
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to examine the characteristics of the intellectual structure by conducting WISC -Ⅲ intelligence test for 41 patients, consisting of 20 of pervasive developmental disorder and 21 of attention deficit disorder. The examination is to analyze general intellectual developmental, general level of test group index, a difference in ability between linguistic IQ and physical IQ, a difference in ability between index numbers among test groups, and differences in level and evaluations at low level examination. The result shows that intellectual level for the group of the developmental disorder is in the middle stage, and physical IQ is superior to that of linguistic IQ. In terms of the intellectual ability, both groups show high ability of perceptive integration, but itis remarkable that both processing speed of the pervasive developmental disorder group and attention memory ability of the attention deficit disorder group are low.Also in terms of the intellectual structure in an individual, there are big differences between linguistic IQ and physical IQ, between index numbers amongtest groups, and evaluations at low level examination, which makes it clear thatthere is imbalance in intellectual structure, and that there are peculiarity inintellectual quality and development stage. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 巻 2, p. 109-114, 発行日 2009-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 490 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |