WEKO3
アイテム
保育実習における「学び」と「気づき」による保育士像の形成 ―保育科学生の学び・気づきの原点、将来象、目指す保育士像―
https://doi.org/10.24767/00000253
https://doi.org/10.24767/0000025367b83da6-2ff0-4308-9292-7ceae729e32e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 保育実習における「学び」と「気づき」による保育士像の形成 ―保育科学生の学び・気づきの原点、将来象、目指す保育士像― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Formation of the Image of a Child Care Person in "Learning" and "Awareness" through the Child Care Practices ? The Starting Point of their Realization and their Image of a Future Child Care Person ? | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 保育実習 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学び・気づき | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 保育士像 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | child care practice | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learning&awareness | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | child care person | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000253 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
太田, 賀月恵
× 太田, 賀月恵
× Ohta, Katsue
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this research was to clarify students'perceptions and knowledge after the child care practices at a nursery school and a kindergarten. It also examined how their ideal images of a child care person were formed. The survey was conducted on 182 students at K Junior College. According to the results, the students learned the importance of a way of looking after children individually, of bringing out their basic talents, and of communicating effectively with them. Their ideal images, then, were the ones whose attitude is being considerate, cheerful, and active in dealing with children. This paper concludes that their realization as child care persons was brought forth through pragmatic care experiences. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 1, p. 95-101, 発行日 2008-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 590 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |