WEKO3
アイテム
戦国文化にみる"生涯学習と学習観"
https://doi.org/10.24767/00000247
https://doi.org/10.24767/000002478e068105-238e-4796-9190-9ce407c688c1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 戦国文化にみる"生涯学習と学習観" | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | "Lifelong Learning Studies" from the Viewpoint of Sengoku Era Culture | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 生涯学習の理論・哲学的弱さ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 戦国の熱い"生涯学習"意欲 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 謙虚な学び精神 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 新たな生涯学習の形成 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Theoretically and philosophically weakness | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Energetic wills of"lifelong Learning" | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Modest spirit of study | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | To form a new Lifelong Learning Studies | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000247 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
荒井, 魏
× 荒井, 魏
× Arai, Takashi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | About 40 years has passed since Lifelong Learning Studies was first proposed at UNESCO by matured education committee of UNESCO. However in Japan, Lifelong Learning Studies has faced difficulty particularly due to the recent economic problems. It has often been said that the basic activity of Lifelong Learning Studies in Japan is theoretically and philosophically weak. To overcome the present difficult situation, we must make effort to produce a rich theory and philosophy for Lifelong Learning Studies which recognizes the culture and tradition of Japan. For this purpose, I tried to investigate the tradition of the Sengoku Era(The Warring States period)which had introduced the roots of present Japanese culture. I discovered energetic wills of "lifelong Learning" among people, particularly superior Samurai. Tea ceremony culture which contains modest spirit and manner of study was born in this period. From studying tradition of the Sengoku Era, I propose various values which may help to form a new theory and philosophy of Lifelong Learning Studies for our future. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 1, p. 53-59, 発行日 2008-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 210 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |