ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第19号 (2021)

簿記教育における目標志向性と学修意識が学修行動に及ぼす影響

https://doi.org/10.24767/00000770
https://doi.org/10.24767/00000770
119cf99a-40c2-4fbe-abd5-031ca9add354
名前 / ファイル ライセンス アクション
07_手嶋竜二_19号.pdf 07_手嶋竜二_19号 (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-12-24
タイトル
タイトル 簿記教育における目標志向性と学修意識が学修行動に及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル An Analysis of the Goal Orientation and Learning Consciousness that Affects Learning Behavior in an Online Bookkeeping Course: Comparing Japanese and international students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 簿記教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 パス解析
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己効力感
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 目標志向性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業評価
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 accounting education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 path analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-efficacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 goal orientation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student course evaluation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000770
ID登録タイプ JaLC
著者 手嶋, 竜二

× 手嶋, 竜二

ja 手嶋, 竜二

ja-Kana テシマ, リュウジ

Search repository
金川, 一夫

× 金川, 一夫

ja 金川, 一夫

ja-Kana カネカワ, カズオ

Search repository
TESHIMA, Ryuji

× TESHIMA, Ryuji

en TESHIMA, Ryuji

Search repository
KANEKAWA, Kazuo

× KANEKAWA, Kazuo

en KANEKAWA, Kazuo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,学生がもつ目標志向性の種類により,どのような学修意識を経由し,それが学修行動に関連するのかを明らかにすることである。また,文化の多様性を理解するために,日本人学生と留学生を比較することによって,変数間の関係を明らかにする。そのために環太平洋大学経営学部の「簿記演習[A]」の履修者を対象にし,アンケート調査を実施した。パス解析の結果,日本人学生・留学生の群別のパスをみると,留学生ではマスタリー目標志向性をもつ学生で構成されていると考えることができた。これに対し,日本人学生は,マスタリー目標志向性で科目自体に興味・関心のある学生と残念ながら学修性無力感に陥ってしまった学生に大別することができる。したがって,このことから科目の興味・関心を高めることと,自己効力感を高めるような教授法が必要であると考えられる。
言語 ja
抄録(別言語)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study aims to clarify the goal orientation process and, therefore, understand how learning consciousness is related to learning behavior. In addition, to understand cultural diversity, we will describe the relationships between variables by comparing Japanese students and international students. For this purpose, we conducted a questionnaire surveying students who took bookkeeping courses at International Pacific University. By comparison, International students can be considered to be composed of students with a mastery goal orientation. On the other hand, Japanese students are roughly divided into students interested in the subject due to mastery goal orientation and students who unfortunately have fallen into learned helplessness. Therefore, it is considered necessary to have a teaching method that raises the interest in the subject and enhances self-efficacy.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 19, p. 57-66, 発行日 2021-11-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 330
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:59:13.605830
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3