ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第10号 (2016)

教職課程(保健体育)専攻学生の剣道に対する意識 ― 剣道経験の違いによる意識の実態と変化 ―

https://doi.org/10.24767/00000502
https://doi.org/10.24767/00000502
d5c57b07-e6f7-4859-b305-b395d39db085
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_10_25.pdf IPU_10_25.pdf (3.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-03-30
タイトル
タイトル 教職課程(保健体育)専攻学生の剣道に対する意識 ― 剣道経験の違いによる意識の実態と変化 ―
言語 ja
タイトル
タイトル A study on the consciousness towards Kendo among Students Majoring in Teacher-training (Health and Physical Education) : Change in Perception due to Different Experiences in Kendo.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 剣道
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 意識
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 剣道経験
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000502
ID登録タイプ JaLC
著者 平田, 佳弘

× 平田, 佳弘

ja 平田, 佳弘

Search repository
櫻間, 建樹

× 櫻間, 建樹

ja 櫻間, 建樹

Search repository
京林, 由季子

× 京林, 由季子

ja 京林, 由季子

Search repository
中尾, 道子

× 中尾, 道子

ja 中尾, 道子

Search repository
HIRATA, Yoshihiro

× HIRATA, Yoshihiro

en HIRATA, Yoshihiro

Search repository
SAKURAMA, Tateki

× SAKURAMA, Tateki

en SAKURAMA, Tateki

Search repository
KYOUBAYASHI, Yukiko

× KYOUBAYASHI, Yukiko

en KYOUBAYASHI, Yukiko

Search repository
NAKAO, Michiko

× NAKAO, Michiko

en NAKAO, Michiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Through the execution of a survey research (32 questions), this study aims to reveal how students majoring in teacher-training (health and physical education) perceive Kendo, whether a different experience in Kendo leads to disparity in consciousness, and the change in consciousness before and after Kendo lessons. Results show that discrepancies in consciousness due to different experiences in Kendo were found in 9 sections of questions regarding“ whether Kendo is sport or martial arts”,“ Kendo rules”, and“ safety” before lesson. At the same time, differences in attitude were also observed in 9 other sections of questions regarding “popularization measure” and “interest” after lesson. Furthermore, just as some disparities in consciousness due to different experiences in Kendo disappeared after lesson, new disparities also emerged. These founding suggest that consciousness toward Kendo among students and the change in that consciousness do differ according to their own individual experience in Kendo; thus, students need to set separate learning objectives to match their level of experience in Kendo.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 10, p. 187-194, 発行日 2016-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 780
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:06:02.701604
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3