@article{oai:ipu.repo.nii.ac.jp:00000760, author = {小川, 正人 and OGAWA, Masato}, journal = {環太平洋大学研究紀要, BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY}, month = {Mar}, note = {This paper explores the current situations of economic education at the K-12 and higher education levels from the author’s high school and university teaching experiences and his professional experiences of an associate director at the center for economic education at Indiana University Kokomo. This paper shows how the central Council on Economic Education, state councils on economic education and university centers have been promoting economic education through providing various learning opportunities and workshops to pre- and in-service teachers. Using a case in the State of Indiana, this paper indicates the professional growth plan which is a great opportunity for teachers to control their own professional development and use these experiences toward license renewal., 本稿では米国での経済教育の実情を,筆者の米国での高校・大学教員と大学経済教育センター副所長の経験を踏まえながら,学校教育への普及の現場から,高等教育の立場から探ることを目的とする。そこでは全国規模の経済教育協議会などの民間の経済教育団体,州レベルの経済教育協議会や大学経済教育センターが,どのような経済教育普及を試みているのか,その業務や範囲,日常を明らかにしていく。また米国の大学経済教育センターが担う教員対象のワークショップが経済教育普及活動の場であるとともに,職能開発計画制度を利用した教員免許更新の機会としての有効性や,わが国における導入の可能性についても考察していく。}, pages = {179--185}, title = {米国の経済教育普及における大学経済教育センターの役割と活動}, volume = {18}, year = {2021}, yomi = {オガワ, マサト} }